Our Blog

În market-ul actual brand-urile sunt obișnuite să prindă viață și să funcționeze din energia de core făcută de oamenii de brand. Partea bună este că brandul reușește să câștige teren conform strategiei și poziționării de brand. Problema este, sau devine, atunci când marketierii sau cei care decid în companie devin lacomi și inceracă să-și atingă targetul cu orice preț.
Se folosesc termeni de genul: să furăm de la competiție sau din alte categorii. Binențeles că intenția este de competiție și de bătălie pe loc, loc care în cazul de față este consumatorul. Ce nu înțelege brandul sau marketierul în situația în care acționează din această intenție este că acest consumator chiar simte că este furat și respinge sau refuză orice vine din direcția acestuia. Deși nu sunt conștienți de energie sau nu au o neapărat o dezvoltare spirituală, oamenii simt sau intuiesc. Este ca atunci când se creează, sau nu, chimie. Știi de la început când ceva te atacă sau te iubește.
Un alt tool comercial este acela de “a da în preț”. În momentul care chinuim produsul prin devalorizare forțată el transmite această energie și targetului. E adevărat că pe moment vânzările cresc pentru că energia este la fel ca majoritatea consumatorilor care trăiesc o devalorizare a personalității. Pe termen lung însă, se va simți scădearea valorii de brand iar când consumatorul vrea să trăiască mai bine sau să crească și să evolueze va alege un brand care și-a păstrat integritatea, adică imaginea inițială sau chiar și-a crescut poziționarea.
Legat de poziționare, politica comercială tinde să exagereze particularitățile produsului și promisiunile efectelor acestuia sunt mult supraevaluate. În această situație consumatorul simte că este un neadevăr la mijloc și din nou respinge informația venită dispre el.
Există și alte variante de abordare a consumatorului care nu presupune furtul, abuzul sau minciuna astfel încât să existe win-win situation.
În loc să folosim tot feluri de tooluri care ocolesc de fapt adevărata problemă și încearcă să o mascheze putem să ne gândim să oferim alternative viabile și să marșăm pe diferența clară dintre ele la care putem să adăugăm valoare adăugată prin deschiderea și claritatea asupra produsului astfel încât consumatorul să aleagă în cunostiință de cauză și să beneficieze de liberul arbitru. Ar putea există câteva argumente contra acestei metode dacă te gândești că produsul tău este mai slab decât al concurenței și nu ai cu ce să-l combați. Abia plecând de aici poți să începi să faci o schimbare, crescând astfel valoarea produsului prin îmbunătățirea acestuia, ocazie nemaipomenită de a face lucrurile mai bine și mai bune, contribuind permanent la creșterea nivelului de trai.

Facebook